Voeten in beweging:

Met eenvoudige oefeningen en bewegingen kan je de spieren van de voeten activeren en versterken en de doorbloeding gaat er door verbeteren. Je gaat er steviger door staan, beter door lopen en het zal voetklachten verminderen, zoals pijn bij doorgezakte voorvoet, hielspoor, scheve grote teen (hallux valgus) en wintervoeten.Gun jezelf elke dag even dit plezier voor je voeten.

Tenen in beweging:

Zet de voeten stevig op de grond, til je tenen op en speel piano met de tenen in het begin zal dit lastig zijn maar na meerdere keren oefenen lukt het, het helpt ook als je deze beweging tegelijk met je vingers maakt.

Balletje rollen:

Rol je voet met redelijk stevige druk over een tennisbal of nog beter over een egel balletje. Begin onder de voet aan de binnenzijde, rol naar voren onder de bal van de voet naar de tenen en hou het balletje met stevige druk met de tenen even vast dan weer terug naar de bal van de voet en onder de voet. Na een paar keer heen en weer het balletje onder de buitenrand van de voet, hou tijdens het rollen de tenen ontspannen. Wissel van voet. Doe dit in een rustig tempo, begin met een paar minuten per dag en voer dit op naar 5 minuten twee keer per dag, makkelijk te doen tijdens tv kijken, computeren e.d.

Ik ben sinds vorig jaar ook voetconsulent. Ik heb de cursus Voetconsulent van Voetentraining.nl gevolgd en kan je nu nog beter helpen met je voeten.

Veel mensen hebben last van hun voeten. Dat komt omdat wij onze voeten nog maar weinig gebruiken. Door het dragen van schoenen hoeven de voetspieren bijna niets te doen. Deze spieren in de voeten worden daarom lui. Door ze weer in beweging te brengen, activeer je deze voetspieren. Dat maakt je voeten sterk, en daardoor heb je veel minder pijnklachten.

Heb je een voetklacht? Doorgezakte voeten of een hallux valgus bijvoorbeeld? Wil je voetentraining doen dan onderzoek ik je voeten. En  bekijken we samen de mogelijkheden om je voeten te oefenen. Ik laat je zien welke oefeningen het zijn en hoe je ze moet doen. En je krijgt van mij de voetoefeningen mee of ik mail deze naar je toe.